Bo Lars-Erik Kvartsberg
Michael Josefsson
Kontaktperson michaeljosefsson@hotmail.com
Älg- och kronviltsjakt

Den som inte har tillgång till egna marker så kan vi på Bratteröd & Sund erbjuda jaktmöjligheter på älg-, kronvilt & vildsvin i höst. Marklösa och nya jägare har första tjinget att vara med på denna jakt, max 10 st deltagare. Kostnad 1000kr/person. Fällavgift för älg, kronvilt & vildsvin tillkommer som delas inom laget, så alla får sin del av köttlotten. OBS, Giltig vapenlicens (kl.1), sv. jaktkort, ansvarsförsäkring (medlem JRF) & godkänt älgbevis (uppskjutning) ska vara i ordning.

Kurser
Åteljakt på Vildsvin 2024 – 2025

Föreningen har på en privat mark en vildsvinsåtel där vi erbjuder GRATIS jakt vid varje helg före fullmåne, välj sittning fredag-, lördag- eller söndag kväll/natt.Bäst om man är 1 vid denna typ av jakt, men möjlighet för 2 att sitta samtidigt.Fällavgift; Brungris 500 kr, galt/gylta 1000 kr och sugga 1500 kr.Jägare ska själv kunna ta hand om sitt vilt. Eftersöksekipage finns tillhanda.Följande helger säsongen 2024; v.37, v.41 (ev. utgår pga älgjakt), v.45, v.50.Följande helger säsongen 2025; v.2, v.6, v.10, v.14, v.19, v.23 & v.27.Anmälan skickas tillMickeTel: 073-977 81 26Mail: jagaremicke@hotmail.com

Kurser
Jägarexamen 2024

Om någon vill gå jägarexamen i Uddevalla, ny kurs med start 23/10, kl.18.15 i vår kurslokal på Samneröd.Mer info/anmälan kontakta studieförbundet Vuxenskolan (se kontakt nedan)Eller anmäl dig direkt på följande länk:https://www.sv.se/kurser-och-evenemang/djur-natur-miljo/jagarexamen/jagarexamen-97835Vid pennan eu/vice ordf. Mikael OlssonVi tackar studieförbundet Vuxenskolan, Uddevalla för stöd och samarbete.

Småvilt/hundjakt 3/11

Vi erbjuder hundjakter på hare-, räv- och rådjur med drivande hundar,4 söndagar under säsongen. Kostnad medlemmar 150kr/jaktdag, ej medlem 250kr/jaktdag. Fällavgift rådjur tillkommer (hare- och räv gratis).Sund 3/11, kl. 07.30 (samling grusparkering vid U-a bron)Anmälan skickas tillThomas HanssonMail: thomas@thompartner.seOm någon har egen hund för småvilt så kan man boka egen jakt för sig och kamrater, min 3 deltagare.Anmälan skickas tillMickeTel: 073-977 81 26Mail: jagaremicke@hotmail.com

Adress: Råsseröd 105, Rosseröd IK:s klubblokal

Småvilt/hundjakt 8/12

Vi erbjuder hundjakt på hare-, räv- och rådjur med drivande hundar,4 söndagar under säsongen. Kostnad medlemmar 150kr/jaktdag, ej medlem 250kr/jaktdag. Fällavgift rådjur tillkommer (hare- och räv gratis).Bratteröd 8/12, kl.08.00 (samling jägarcentrum/slogboden, Vindsvalan)Anmälan skickas tillThomas HanssonMail: thomas@thompartner.seOm någon har egen hund för småvilt så kan man boka egen jakt för sig och kamrater, min 3 deltagare.Anmälan skickas tillMickeTel: 073-977 81 26Mail: jagaremicke@hotmail.com

Småvilt/hundjakt 29/12

Vi erbjuder hundjakt på hare-, räv- och rådjur med drivande hundar,4 söndagar under säsongen. Kostnad medlemmar 150kr/jaktdag, ej medlem 250kr/jaktdag. Fällavgift rådjur tillkommer (hare- och räv gratis).Sund 29/12, kl. 08.00 (samling grusparkering vid U-a bron)Anmälan skickas tillThomas HanssonMail: thomas@thompartner.seOm någon har egen hund för småvilt så kan man boka egen jakt för sig och kamrater, min 3 deltagare.Anmälan skickas tillMickeTel: 073-977 81 26Mail: jagaremicke@hotmail.com

mars

Adress: Råsseröd 105, Rosseröd IK:s klubblokal.

Just nu finns det inga nyheter men titta gärna förbi senare.